2010. november 29. 20:00 Belvárosi Színház – Esőember



A mai nap elég sűrűre sikeredett, viszont remek kulturális élményekkel gazdagodtam. Délután Lucien Hervé (festő és fotográfus, 100 éve született Hódmezővásárhelyen) és Botero (kortárs festő és szobrász) időszaki kiállítását néztük meg a Szépművészeti Múzeumban. Indító mondatom után, nem meglepő, hogy mindkettőt csak ajánlati tudom. Szórakoztatóak, könnyen befogadhatóak, és ami talán a leglényegesebb, nincsenek telezsúfolva információval. Nincs az a kényszeres érzése az embernek, hogyha nem olvasom el az utolsó leírást is, lemaradok valamiről.
Este pedig irány a Belváros Színház, és az Esőember. Először jártam ebben a színházban, de eltekintve attól, hogy hazafele a sajátom helyett minden áron két idegen kabátot akartak rám sózni pozitív tapasztalatokkal gazdagodtam.

A Kupidó és az Esőember után arra a következtetésre jutottam, hogy az Orlai Produkciós Iroda jó érzékkel jó projektekbe vág bele. Az előadás kedves és megható volt. Majd két óra szünet nélkül, ezért előtte jó, ha mindenki ennek tudatában látogatja a mosdót és fogyaszt a büfében. Aki látta a filmet, annak nagy meglepetést nem tartogatott a cselekmény, de rám, aki nem tartozom az előbbiek közé az újdonság erejével hatott. A minden hájjal megkent és nagy egóval megáldott autókereskedő, Charlie (Nagy Ervin) valamint az autista báty, Raymond (Kulka János) történetének elbeszélése, akiket édesapjuk halála, és a 7 millió dolláros hagyaték hozott össze.
Remek alakítást láthattunk mind Nagy Ervintől, mind Kulka Jánostól, de említésre méltó Garas Dezső neve is, mint az elmeintézet doktora. Eleinte kicsit sokalltam Ervin játékát, úgy gondoltam, hogy túljátssza az érzéketlen macsó szerepét, de a későbbiekben rájöttem, hogy ez a karaktere fejlődésének érzékeltetésébe azért belefért. Tetszett az egyszerű, de mégis kifejező díszlet, a világító dobozok és az, hogy mindig könnyedén átrendezték a színpadot a jelenet által megkívánt helyszínné. Ezzel lendületet adtak a darabnak. Amit az apró intermezzók alatt bejátszott és jól összeválogatott zenék is erősítettek.

A borsos jegyárak mellett is mindenkinek csak ajánlani tudom a darabot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése